Connect
To Top

Mama Fawn: De eerste keer op vakantie met onze baby in het buitenland. Ik vond het best spannend!

Twee weken geleden zijn wij voor de eerste keer met Aiden in het buitenland op vakantie geweest. Samen met mijn ouders een mini-vakantie in Winterberg, Duitsland en wat hebben we genoten! Afgelopen november hebben we wel al een midweekje Center Parcs gedaan, maar dit was toch even anders. Aiden is een hele makkelijke, tevreden baby. Toch vond ik het best spannend om in het buitenland voor de eerste keer op vakantie met onze baby te gaan!

De eerste keer op vakantie met onze baby

Op vakantie gaan met een baby vergt heel wat voorbereidingen

Zoals ik in november al had gemerkt, vergt op vakantie gaan met een baby heel wat voorbereiding.. Ik ben zelf iemand van de lijstjes. Zo wordt de drukte in mijn hoofd geordend en komt er rust zodra het op papier staat, want dan kan ik het niet meer vergeten! Zo ook deze keer. 3 weken voor vertrek had ik mijn lijstje klaar en hoewel ik wist dat het veel zou zijn, schrok ik toch weer van de hoeveelheid die erop stond. Schrappen was geen optie dus dan maar slim inkopen en inpakken!

“Na alle voorbereidingen was het eindelijk zover! Terwijl we de straat uitreden sliep onze kleine Aiden al. Hij werd pas wakker toen we de auto bij het hotel parkeerden, ideaal!”

Ik liep ook tegen een aantal praktische dingen aan. We verbleven in een hotel, dus daar zou ik geen magnetron tot mijn beschikking hebben voor het maken van flessen en de sterilisator. Natuurlijk had ik kunnen vragen of ik gebruik mocht maken van de magnetron in de keuken van het hotel, maar ik hou er niet van om met dit soort dingen afhankelijk te zijn van anderen. Daarom namen we afwasmiddel, een afwasteiltje en onze waterkoker mee. Zo konden we zelf de flessen omspoelen met een sopje en hadden we warm water om de flessen te maken. Niks mis mee, het werkte prima!

Gelukkig dacht ik er een week voor vertrek ineens aan dat we nog geen ID kaart voor hem hadden! Toch wel speciaal hoor de eerste keer. De pasfoto’s laten maken was nog het allerleukste. Drie volwassenen die zich als een idioot gedragen om een baby aan het lachen te krijgen, maar de aanhouder wint! We hebben een lachende baby op de ID kaart staan!

De eerste keer op vakantie met onze baby2

Ons kleintje vond het allemaal prima

Na alle voorbereidingen was het dan eindelijk zover! Voor vertrek hebben we Aiden nog een fles gegeven en gelukkig was het maar 2,5 uur rijden waardoor dit perfect tussen 2 voedingen in kon. Nog voordat we de straat uitreden sliep hij al en werd hij pas wakker toen we de auto bij het hotel parkeerden, ideaal! Op de terugweg overigens precies hetzelfde.

Ons verblijf was geboekt op basis van halfpension, wat op zich wel heel fijn is met zo’n kleintje want je hoeft ’s avonds niet perse de deur nog uit. We namen ’s avonds gewoon de kinderwagen mee het restaurant in. Als hij dan niet bij 1 van ons zat, lag hij in de kinderwagen te spelen of sliep hij zelfs. We konden makkelijk met hem 3 uur aan tafel zitten, hij vond het allemaal wel gezellig! Voor de nachten hadden we ons eigen campingbedje mee genomen, dat naast ons bed stond. Ook dat vond hij allemaal prima! Ik verbaasde me erover hoe makkelijk hij in alles mee ging!

“We zijn allemaal grote wintersport liefhebbers dus de eerste keer met de kleine naar de sneeuw was ontzettend speciaal.”

De perfecte vakantie met zon en sneeuw

Overdag zijn we voornamelijk gaan wandelen. Er lag meer dan genoeg sneeuw, het zonnetje scheen, kortom het perfecte winterweer! We hadden natuurlijk een heel schattig skipakje en wanten voor hem gekocht zodat hij het niet koud zou krijgen tijdens het wandelen. Naast de kinderwagen hadden we ook de draagzak bij ons (ByKay SSC classic). Hele fijne draagzak (ook handig voor mannen) waarin Aiden het heerlijk vind om gedragen te worden. Voor de wandelingen hebben we deze dan ook voornamelijk gebruikt. Niet alle wandelpaden waren namelijk even goed begaanbaar met een kinderwagen dus een draagzak is dan veel makkelijker.

Aiden heeft voornamelijk geslapen tijdens de wandelingen. Af en toe even stoppen voor een hapje en een drankje hoort er natuurlijk ook bij, dus dat combineerden we met de momenten waarop onze kleine man honger begon te krijgen. Omdat we samen met mijn ouders waren hadden ik en mijn man ook de kans om een ochtend samen de skipiste op te gaan! Heerlijk een paar uurtjes skiën & snowboarden, even tijd met z’n tweetjes. Opa en oma vermaakten zich ondertussen uiteraard prima met hun kleinzoon!

De eerste keer op vakantie met onze baby

We zijn allemaal grote wintersport liefhebbers dus de eerste keer met de kleine naar de sneeuw was ontzettend speciaal. Het was een mooi weekend waarin weer een aantal ‘eerste keren’ voorbij kwamen. Eerste keer buitenland, eerste keer in de sneeuw, eerste keer met ons gezin en mijn ouders op vakantie. En zoals dat meestal gaat met vakanties, vlogen ook hier de dagen veel te snel voorbij. Voor we het wisten waren we alles alweer aan het inpakken en zaten we in de auto onderweg naar huis. Maar wat was het heerlijk en wat hebben we genoten! Nu weer lekker thuis, ons verheugen op de reeds geplande zomervakantie, maar deze ‘eerste’ blijft toch wel heel speciaal!