Connect
To Top

Mama Maxim: 10 uur vliegen met een (lopende) dreumes. MY GOD waar ben ik aan begonnen…

Daar zijn we weer met mijn maandelijkse blog voor babystraatje! Afgelopen maand kwam mijn eerste blog online terwijl ik lekker met mijn billen aan het chillen was in Florida, Orlando!!

In het vliegtuig naar Florida

Zo rond eind november kwamen mijn ouders heel serieus op bezoek, met de mededeling dat we moesten ‘praten’. Pff altijd lekker die gesprekken.. Ik met mijn ouders, bij mij thuis op de bank met een kop thee. “Maxim we moeten het even hebben over de kerst”. Ummmh okee? “Ja dit jaar doen we niet aan cadeaus en gaan we ook niet naar familie..” Oké kon ik alleen maar zeggen. “Het zit namelijk zo, we zitten eerste kerstdag met het hele gezin in het vliegtuig naar Florida. Zoë gaat naar Disney World”. AAAAH hoe gaaf!

Vliegen met een (lopende) dreumes

De week voor de kerstvakantie was ik nog druk bezig met mijn studie. Ik had tentamens, projecten en portfolio’s waar ik nog hard aan moest werken. Toen het eenmaal vrijdag 22 december was kwamen de zenuwen langzaam naar boven drijven. 10,5 uur vliegen met een (lopende) dreumes, MY GOD waar ben ik eigenlijk aan begonnen.

Al eerder vloog ik met Zoë naar Spanje en Praag, maar dit waren korte vluchten en deed me eigenlijk niets. Mijn vriend is geen held in het vliegtuig, zeg maar gerust doodsbang dus ik wist dat deze vlucht echt op mij zou aankomen. Zoë had geen eigen stoel maar gelukkig waren we 8 man sterk en kon zij ook even bij mijn ouders, of haar ooms en tante zitten.

Ik denk dat ik wel 60 rondjes door het vliegtuig heb gelopen met Zoë, maar goed dat is het allemaal waard. De vliegreis ging super goed, en viel me achteraf heel erg mee. Uiteraard was ik na 10 uur vliegen wel enorm blij om weer met mijn voeten op de grond te staan.

Eenmaal in Florida

Eenmaal aangekomen in het mooie Orlando Florida was het een en al genieten. Kerst wordt groots gevierd in Amerika en de meeste restaurants en supermarkten zijn gewoon dicht. Wij hebben daarom heel romantisch op eerst kerstdag met de hele familie bij de McDonalds gegeten!! Haha…

Daarna zijn we allemaal lekker naar bed gegaan want het tijdsverschil hakte er lekker in. Zoë was eigenlijk de eerste persoon die over haar jetlag heen was. Die kleintjes kunnen echt heel veel hebben, dus als je een lange reis wilt maken wees daar in ieder geval niet bang voor. De rest van de vakantie hebben we vooral genoten van het winkelen, lekker eten, de zon, familie en natuurlijk 2 dagen Disney World! En wat was dat gaaf zeg!

De terugreis

1 januari om 00:00 uur, PROOST! Het was het nieuwe jaar! Zoë lag op dat moment al lekker te slapen, want die dag was het alweer tijd om naar huis te gaan. We vlogen via Miami naar Amsterdam Schiphol. Zoë kreeg, omdat het vliegtuig niet helemaal vol zat, haar eigen stoel en man wat was dat fijn!! In verband met meewind duurde de terugreis maar 7 uur! Omdat we vooral ‘s avonds vlogen kon Zoë lekker slapen, en wij dus ook. Wij hebben echt een heerlijke vakantie gehad, en ik zou zo weer moet Zoë naar een verre bestemming vliegen.